Hoe kan ik het langer volhouden?

We moeten bij body combat vaak een minuut lang tegen een kussen slaan of trappen, maar na 20sec ben ik al weer kapot, hoe kan ik zorgen ik het langer volhoud?

Toegevoegd na 22 minuten:
Ik heb opzich wel een goeie conditie, alleen hierbij ben ik al snel kapot.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Probeer het stoten en trappen niet te zien als lichamelijke inspanning maar probeer het te zien als dansen. Beweeg soepel en laat de impact van de je actie voornamelijk onstaan door snelheid in plaats van spierkracht. Je zal merken dat je het langer volhoudt en degene die de kussens vasthoudt zal merken dat de impact groter is.

Bronnen:
mijn ervaring vroeger

Trainen trainen trainen... Conditie opbouwen dus! Pak wat vaker de fiets dan de auto, ga af en toe een flink stuk rennen. Zodra je conditie goed is opgebouwd zal het makkelijker worden.

Je uithoudingsvermogen kun je trainen! Ga om te beginnen af en toe eens een flinke wandeling maken. Wel flink doorstappen! En pak eens overal de trap in plaats van de lift of roltrap.

Als je gelijk begint met volop te rammen, dan ben je snel moe. Verdeel je energie over die hele minuut. Net als topsporters, zij verdelen ook hun enerige over het geheel.

Probeer ook te werken aan een goede ademhalingstechniek. Heel belangrijk, ook al heb je nog zo'n goede conditie.

Goed in en als je stoot of trapt uit ademen en vooral trainen met gewichten .

Je zegt dat je op zich wel een goede conditie hebt. Waar blijkt dat dan uit? Sommige mensen zijn qua bouw en instelling beter geschikt voor duursporten, zoals lange afstandslopers. Anderen zijn weer meer geschikt voor het korte, felle werk. Misschien hoor jij tot de eerste categorie.

Had ik ook, met taekwondo. Je adem leren beheersen werkt echt goed. Tips: Nooit je adem inhouden, goed doorademen. Zorgen dat je diep genoeg inademt, maar ook weer niet te snel (want dan is je adem meestal te 'hoog'). 'Laag' ademen (zover mogelijk naar je buik). Inademen bij de voorbereiding en uitademen bij de stoot/trap. Probeer ook ver genoeg uit te ademen. Succes!

Ik heb een tijdje freefight gedaan en vond het achter elkaar trappen tegen een zak erg zwaar. Ik ben toen veel aan touwtje springen thuis en heb gewoon een zak gekocht om thuis te gaan trappen. Na regelmatig oefenen kon ik het veel makkelijker volhouden.

Bij een dergelijke inspanning maakt je lichaam gebruik van het creatine phosfaat systeem. Dit energiesysteem kun je zien als een kleine batterij. Die batterij raakt snel leeg maar is ook redelijk snel weer gevuld. in de praktijk betekent dat dat je een explosieve inspanning zoals boksen maar ook bijvoorbeeld sprinten 20-40 sec. kunt volhouden, dan is je batterijtje leeg. Na 2 minuten zou je dezelfde prestatie weer kunnen neerzetten Door je grenzen te overschrijden, zowel bij deze oefening door je verzuring heengaan en regelmatig je uithoudingsvermogensgrenzen opzoeken (min 1uur cardio) kun je dit langer volhouden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100