Kan je langer doorsporten als je energydrinks gebruikt of verzuren je spieren dan net zo snel?

Toegevoegd na 2 minuten:
ik bedoel:
wanneer ik wel 's té lang doorga ,dan heb ik vaak de volgende ochtend last van m'n spieren,dat zouden dan spieren zijn die zuur geworden zijn zeg maar (te weing melkzuur ofzo),maar kan je dit opvangen door een speciale enerydrink of meer melk drinken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

je spieren verzuren door te weinig zuurstof, en dan is er juist teveel melkzuur.
ik denk wel dat je dan langer door kan sporten, maar je spieren verzuren even snel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

volgens mij heb je met energy drink een korte energie "boost", maar ik denk niet dat je langer doorkan sporten zonder last te krijgen.
na die energie kick voel je je meestal minder dan daarvoor, dus ik denk dat je misschien met bijvoorbeeld hardlopen er niet veel aan zal hebben.
als je de 100meter sprint zou gaan doen, zou het best nuttig zijn denk ik!

groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja,klopt !
ik voel me ff dan energiek (na nemen enerydrink) maar darna zakt af.
En de volgende dag heb ik last van (misschien wel) overgetrainde spieren die dan zuur geworden zijn (zonder melk enzo),dus dacht ik zo van: misschien kan ik wel door veel melk erbij te drinken voorkomen dat ze zuur worden.
volgens mij werkt energie drank alleen voor betere concentratie en om betere prestaties te leveren. dat je langer kan door sporten denk ik niet, iig niet door de energydrank zelf. miss als je daar echt in gelooft, krijg je het gevoel dat je langer kan door sporten en lukt je dat ook echt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heeey,thx 4 je antwoord ;)