Hoe kan ik mijn paranormale gaven beheersen?

Ik heb al een hele tijd visioenen tussen mijn dromen in en ik weet niet hoe ik het nou eigenlijk gebruik weet een van jullie dat wel?

Toegevoegd na 22 uur:
Het is dat ik de visioenen gebruik zonder er iets voor te doen

Toegevoegd na 22 uur:
Ik kan het niet beheersen Ze komen altijd zomaar en ik weet nog niet dat het een visioen was tot die uitkomt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
bamibal
10 jaar geleden
Je hebt geen paranormale gaven. Je zult er misschien zelf wel van overtuigd zijn, maar als je het zou laten onderzoeken, blijft er niets van over. Mensen die denken bepaalde situaties vooraf "gezien" te hebben, hebben dat niet. Het brein kan je goed voor de gek houden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bamibal, toch heb ik ooit iemand gekend die voorspellende dromen had. Ze heeft twee keer dromen verteld vóórdat die later uitkwamen, precies zoals zij ze had gedroomd. Het is al lang geleden, maar ik moet er nog vaak aan denken.
Ritsuka
10 jaar geleden
Maar hoe vaak heeft die persoon in totaal dromen gehad? E hoeveel procent ervan kwam uit?
SimonV
10 jaar geleden
Wat bedoel je? Heb je er last van, wil je ze beheersen?
Of gebruik je ze en weet je niet hoe?
Vraag klinkt nog een beetje zweverig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je niks met jouw gaven te maken wil hebben, kan je het volgende doen. In het licht gaan staan en van de eerst kleur die je te binnen schiet, je een cocon inbeelden waar jij in gaat staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat bamibal geheel gelijk heeft. Er is één gedocumenteerd geval dat mij soms doet twijfelen (rondom de Bijlmerramp) maar er bestaat ook nog zoiets als stom toeval, zie Ritsuka.
Cryofiel
10 jaar geleden
Je hoeft je "gave" niet te *laten* testen, dat kun je ook zelf doen. Het enige dat daarvoor nodig is, is de gave om onbevooroordeeld naar jezelf te kijken. Toen ik studeerde, dacht ik ook enige tijd dat ik voorspellende gaven had. Ik was weliswaar zo "realistisch" dat ik erkende dat ik hooguit 10 tot 15 seconden in de toekomst kon kijken, maar binnen die tijd kon ik wel degelijk dingen voorspellen, zo dacht ik toen. Tot ik mezelf ging testen... Toen ontdekte ik dat ik er niets van bakte.
Cryofiel
10 jaar geleden
Ik zie net je laatste opmerking: "Ik weet nog niet dat het een visioen was voordat het uitkomt". Met andere woorden, zeg maar: 'vertaald naar het realistisch': Je hebt een heleboel gedachten die spontaan in je opkomen. Zo af en toe blijkt achteraf dat zo'n gedachte stomtoevallig overeenkomt met de werkelijke gebeurtenissen. Dat is niet bijzonder, het is heel normaal. Sterker nog, het zou juist enorm bijzonder zijn wanneer er nooit eens iets zou uitkomen van alles wat in je opkomt... Jij beperkt je achteraf tot alleen maar die dingen die, achteraf gezien, stomtoevallig blijken te zijn uitgekomen. Daar ga je iets bijzonders bij zoeken. Dat is alsof je een paar honder keer met een dobbelsteen gooit. Alle keren dat je 1, 2, 3, 4 of 5 gooide vergeet je. Je kijkt achteraf alleen naar die keren dat je toevallig een 6 gooide. En nu vraag je je af: "Hoe komt het toch, dat ik in al die gevallen waarnaar ik nu kijk, telkens een 6 gooide?" Als je het op die manier bekijkt ligt het antwoord voor de hand, denk ik.
SimonV
10 jaar geleden
Misschien een idee een weblog te beginnen.
Daarin plaats je ’s morgens vroeg (dus niet achteraf) je visioenen van de nacht.
Vervolgens geeff je aan wanneer het visioen werkelijkheid werd.
Als je visioen voortdurend exact klopt, kun je spreken van een gave.
En zullen de mensen je hopelijk serieus nemen.
Cryofiel
10 jaar geleden
Goede tip, SimonV! Zo test vraagsteller niet alleen zichzelf, maar heeft hij automatisch een eerste vorm van bewijs wanneer hij werkelijk iets bijzonders blijkt te kunnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor het idee voor een blog (ik doe een droom dagboek ) zal ik gebruiken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toen ik deze vraag vroeg wou ikwetenhoe je zorgt dat je de visioenen hebt wanneer je dat zelf wil en ik zou wel graag willen weten waarom ik ze wel heb en mijn.broer bijv niet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik sta voor zo ongeveer elke tip open maar niet iets als poepen in een oude schoen en het 10 x over doen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Aapjgaapje. Jij bestempelt droombeelden als visioenen, je broer heeft ze ook(droombeelden), hij bestempelt ze alleen niet zo.
Cryofiel
10 jaar geleden
Inderdaad, MrTomaat. Ook de laatste toevoeging van Aapjegaapje is wat dat betreft veelzeggend: hij "weet" pas achteraf dat het om een visioen ging. Het enige verschil tussen hem en zijn broer is dus dat hij achteraf veel meer dan zijn broer gespitst is op mogelijke toevallige overeenkomsten tussen een droom en de werkelijkheid.
SimonV
10 jaar geleden
Ik ben zeer benieuwd naar je blog. Hopelijk komt de website ervan hier nog te staan.

Antwoorden (1)

je droomt iets en als je wakker word kun je je dromen herrinneren, en dat wil je gebruiken, schrijf je dromen op en maak er een mooi verhaal van dat iedereen wil lezen. ga vervolgens naar een uitgever en laat het uitgeven. dan maak je gebruik van de dromen die je hebt en kun je van je dromen leven .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kierkegaard47
10 jaar geleden
LOL! De vragensteller schreef "beheersen", niet "beheren" :D
kierkegaard47
10 jaar geleden
Bedoel ik overigens niet op negatieve manier, ik vind je antwoord gewoon leuk . (Kan je geen plusje geven nochtans, omdat ik niet denk dat vragensteller dit bedoelt of hiermee concreet geholpen is)