Hoeveel meter is een rondje in baan 4 op een KNAU atletiekbaan. Afronden op hele meters?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
14.1K

Het beste antwoord

De breedte van een standaard baan is 1,22 meter. Elke volgende baan is dus 2*pi*1,22 langer dan de baan die daar aan de binnenkant direct naast ligt.
Als baan 1 een lengte heeft van 400 meter, dan heeft baan 4 een lengte van 400+3*(2*pi*1,22) meter, dat is ongeveer 423 meter.

Toegevoegd na 15 minuten:
Dat is dan de afstand gemeten over 30 cm van de binnenlijn, dat is conform hoe de afstand van baan 1 wordt bepaald.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het antwoord wat ik zocht bleek goed te zijn !

Andere antwoorden (1)

Eén volle ronde in baan vier is volgens mijn berekening 126 meter.
Uitgaande van het gegeven dat baan 1 op 30 cm vanaf de binnenlijn precies 100 meter is, en de banen 125 cm breed zijn, dan loopt baan 4 op 3,90 meter vanaf de binnenste ring. Elke 30 cm meer dan eerder genoemde 30cm is per bocht 1 meter langer, dus per volle baan 2 meter meer. 390 :30= 13 en 13 x 2(bochten per baan) is 26 meter.
Op deze manier kom je dus op precies 126 meter.
Maten en gegevens volgens wikipedia.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Atletiekbaan

Toegevoegd na 2 minuten:
Correctie, 126 meter moet 426 meter zijn.
jc54