Wat is het nut van het plaatsen van de oplossing van een sudoku? Zou iemand daar ooit naar kijken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (5)

Er zullen vast mensen zijn die zeker willen weten dat ze het goed hebben ingevuld en dus graag de oplossing naast hun eigen werk leggen.
Ik zelf ben daar geen van. Ik ga ervan uit dat als ik het laatste cijfer kan invullen dat ik het dan goed heb gedaan... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar let niemand op nee, tenzij het een prijspuzzel is.
het is gewoon leuk voor jezelf om de oplossing helemaal gevonden te hebben
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou of niemand daar na kijkt weet je natuurlijk niet.
Bij sudoku puzzels weet ik het niet, maar de crypotgrammen werden door mijn opa de volgende dag echt wel nagekeken.
rebecca
14 jaar geleden
ja maar een sudoko is wel even wat anders, als je met de cijfers goed uitkomt dan kan de oplossing niet fout zijn toch. bij zweedse puzzels enzo kijk ik wel altijd de oplossing helemaal na
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan me niet voorstellen dat als er geen vraag naar is de krant (want daar hebben we het toch over?) het plaatst
rebecca
14 jaar geleden
ow , ik heb het meer over een gewoon puzzelboekje eigenlijk :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:) ja dat is weer anders
Om te spieken als je er niet verder mee komt..

Als je per ongeluk iets verkeerd hebt ingevuld en niet helemaal overnieuw wil beginnen.

Als ie eenmaal af is heb je inderdaad niet veel meer aan de oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die oplossing heeft alleen nut op momenten dat je er niet uitkomt, dat je niet meer weet welk getal je moet invullen of op het moment dat je er achter komt dat 2x een 9 in één rij misschien niet klopt.

Als je echter alle getallen weet te plaatsen en in elke rij wordt elk getal slechts één keer gebruikt... Ja, dan heeft het geen nut oplossingen te bekijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je het over het plaatsen van de oplossingen van de puzzel in de krant.
In de krant worden de oplossingen van alle kruiswoordraadsels vermeld.
Het zou dan een beetje vreemd ogen als de oplossing van de sudoku er niet bij zou zitten.

De meeste mensen zullen er nooit meer een blik op werpen, die maken de puzzel en vergeten het daarna weer. Maar er zijn ook mensen die er echt een sport van gemaakt hebben om deze puzzels nauwgezet te volgen, en altijd te checken of ze alles goed gedaan hebben. Daarvoor zijn de oplossingen bedoeld.

Verder kan de oplossing ook handig zijn voor iemand die er niet uit kwam en hiermee verder wordt geholpen met een "O ja" gevoel. Je kunt daardoor toch weer op een andere manier naar de sudoku kijken en dit kan je misschien ook weer helpen een andere op te lossen.