Waar komt "Bob" vandaan in Bobslee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
3.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is toevallig die vraag wilde ik ook stellen nelly ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bestuurder mag geen alcohol gedronken hebben :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha ja daar dacht ik ook eerst aan hiiihi

Het beste antwoord

Op onderstaande link (engels) staat:
De vroege sledes waren gewoon een kale stuurinrichting verbonden aan de lopers van een slee, de naam bobslee ontleend zijn naam aan het schommelende (bobbing) of dobberende (=rocking) beweging dat de bewoners van de slee in hun pogingen om de slee gaan maken sneller. Overigens moet je juist heel stil liggen om sneller te gaan, maar ja dat wisten ze eind 1800, begin 1900 nog niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

bob is engels en betekend zoiets al op en neer gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Je was me net voor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 dan bob ik even naar de supermarkt nu :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bob jij of bob ik!
Bobben is:
1) Bobslee rijden 2) Bobsleeën 3) Met de bobslee rijden 4) Sleeën met de bobslee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bobsleeën is een olympische wintersport waarbij een bochtig ijsparcours wordt afgelegd in een bestuurbare slee. Bobsleeën is genoemd naar het Engelse woord to bob, wat op- en neerbewegen betekent. De deelnemers bewogen zich naar voren en achteren op rechte stukken om sneller te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er in 1e instantie alleen mannen met de naam Bob in mochten glijden,maar na protesten van andere mannen,heeft men voor Bewust Onbeschonken Bestuurder gekozen.
Dus nu mag je er niet in,als je in "kennelijke staat"verkeert.