Begrijp ik het goed dat je straftijd krijgt als je bij het snowboarden ten val komt? Of zag ik dat net nou verkeerd bij Claudia Rieger?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

omdat de snowboarders naast elkaar starten op twee nooit precies dezelfde banen, wordt elke heat 2 keer gedaan. Zo zitten de boarders allebei een keer in de rode baan en een keer in de blauwe baan. De achterstand die de verliezer van de eerste heat oploopt, moet hij later starten in de tweede heat. Om een gevallen boarder toch een kans te geven en om het spannend te houden, is de maximale straftijd (lees: latere starttijd) vastgesteld op 1,5 seconde. Degene die bij de tweede heat als eerste over de finish komt is de winnaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ze heeft een straftijd van 1½ seconde gekregen.
Zie ook de bron waarin dit vermeld wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, ik zat net ook te kijken. hopen voor goud!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat klopt...dus snel opstaan en weer doorgaan loont!

Toegevoegd na 32 seconden:
...GOUDDDDDDDD!!!!!!!......