Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je het beste beginnen bij Sudoku?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pagina 1 lijkt mij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rustig nou Donald ..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik begin altijd met de linkse rij onder elkaar om te kijken of daar al dezelfde getallen in staan, dan de rij ernaast enz.
Vervolgens met de bovenste rij van l. naar r. en dan de rij eronder evenzo.
Op die manier heb je al een goed begin, en begin niet met de moeilijkste variant, eerst simpel en dat opvoeren.
Waarschuwing; het is heel verslavend en daarom zo leuk maar ik moet er toch wel elke dag één gemaakt hebben.
Gelukkig is deze verslaving onschuldig en ontspannend,
misschien wel de beste verslaving die er is, ha,ha.
Veel plezier ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loes bedankt en jij ook veel plezier met de puzzels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-))

Andere antwoorden (13)

Eerst horizontaal, dan vertikaal. Dan heb je al een goed begin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begin gewoon met getal 1.
alles nagaan en dan de volgende,van boven naar beneden en van links naar rechts.
Op een gegeven moment krijg je er slag van.
Maar iedereen zal zijn eigen manier hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst natuurlijk alle voor de hand ligende cijfers invullen. Dus kijken welke je "kado"krijgt. En dan is het heel geconcentreerd gaan zoeken naar de goede getallen op de goede plek.
Om te beginnen zou ik op een beginners niveau starten, dan krijg je er vanzelf handigheid in.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maak niet uit waar je begint ,dat heeft toch geen invloed op de uitkomst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Concentreer je op één cijfer, bijvoorbeeld een cijfer dat al vaak voorkomt.
Begin met een blok, rij of kolom die al bijna vol is.
Blijf je strategieën herhalen.

Ook kun je aantekeningen maken: de mogelijke getallen voor een hokje klein erin zetten. Zodra je ergens anders in de kolom of rij een van deze getallen invult, kun je ze in dat hokje wegstrepen. Zo blijft er uiteindelijk één mogelijkheid over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zet een muziekje op en pakt een pen. Je gaat rustig op de bank zitten met de sudoku voor je en begint bij nummer 1. Als dat niet lukt, probeer dan twee of drie of vier, enz. Van links naar rechts kan maar van boven naar onder heeft mijn voorkeur. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het het makkelijkst om eerst in een vakje te kijken en als ik dan een vermoeden heb, kijken of het zou kunnen met de horizontale en verticale reeks. Natuurlijk is het in het begin wat moeilijker om te zien, maar begin dan ik het vakje met de meeste cijfers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kijk naar de rij waar de meeste getallen al bekend zijn en probeer daar de rest bij te vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kijkt naar welk getal er het meest vertegenwoordigd is.
Die kun je dan vaak al snel in meerdere vakken opschrijven, daarna neem je steeds 1 getal en bekijk je per vakje of ie toevallig in te vullen is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik probeer dat heel systematisch te doen. Bovenaan beginnen horizontaal,daarna de middelste rij en dan de onderste.
Daarna verticaal van links naar rechts, maar verder dan 4* ben ik nog nooit gekomen en dat ook nog niet eens altijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eerst rustig of er in de puzzel getallen zijn die je sowieso makkelijk kunt invullen. Soms zijn er vakjes waar je namelijk gelijk al een getal in kunt vullen. De inkoppertjes dus.

Dan ga je gewoon beginnen met de getallen 1 tot en met 9 een voor een in te vullen. Horizontaal en verticaal.
Dan kom je al een heel eind!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het op verschillende manieren doen:
1 per cijfer kijken wat je kwijt kunt, dus beginnen met 1
Kijken in welke rij er al de meeste cijfers staan.
Zoeken naar de blokken waarbij er op 2 van de 3 hetzelfde cijfer staat en die in het laatste blok zien te plaatsten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begin altijd met iets onnozels: streepjes zetten in de zevens, zodat ze niet meer op een een lijken. Eigenlijk werkt dit ritueel als een soort terreinverkenning. Verder gebruik ik dezelfde technieken als hierboven omschreven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding