Hoe zorg je ervoor dat je handen niet van een stang afglijden?

Ik zit op fitness en van mijn trainer kreeg ik een nieuwe oefening waarbij ik aan een stang moet hangen maar mijn handen glijden de hele tijd van de stang af.. De stang is niet metaal-achtig maar meer een soort plastic wat op de een of andere manier zacht voelt maar niet zacht is... Weet iemand wat ik kan doen waardoor ik langer kan blijven hangen zonder weg te glijden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
1.8K

Antwoorden (2)

Voordat je deze oefening doet, je handen inwrijven met magnesium dat ook bij de turnsport wordt gebruikt, dit maakt de handen stroef waardoor je betere grip hebt en houdt op de stang. Om je polsen te ontzien is het ook aan te raden turnleertjes te dragen, deze zijn echter niet goedkoop.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lifting straps of fitness handschoenen zou je ook ook kunnen proberen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is ook een goed idee Timb92. Bedankt voor de aanvulling.
Gewoon van die sporthandschoenen kopen. Voorkomt glijden en is hygiënischer