Hoe kan ik zelf een 'windlicht' (ballon die opstijgt door warmte van een kaarsje eronder) maken?

Ik wil graag iets 'volwassens en cools' doen, nu ik net heb ontdekt dat het Sint Maarten is :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2.8K

Antwoorden (2)

Helaas mag je die dingen niet zelf maken, deze moeten aan wettelijke eisen voldoen en kan je daarom het beste in de winkel kopen i.v.m brandveiligheid!

Toegevoegd na 2 minuten:
De dingen zijn zo brandgevoelig dat de brandweer het zelfs wilt verbieden kijk maar naar dit artikel:

De brandweer wil dat er een verbod komt op het oplaten van zogeheten brandende geluksballonnen, een soort kleine luchtballonnen. Ze vormen een gevaar voor gebouwen, de natuur en het verkeer. Een woordvoerder van de Nederlandse Vereniging voor Brandweerzorg en Rampenbestrijding (NVBR) bevestigde vrijdag een bericht hierover in De Telegraaf.

De brandende lampionnen worden vaak opgelaten bij huwelijken en verjaardagen. De NVBR wil dat er een verbod komt op de verkoop van de Thaise, Chinese en Vietnamese geluksballonnen. De brandweer adviseert volgens de woordvoerder al standaard negatief als particulieren of bedrijven een vergunning aanvragen bij gemeenten.

Hij zegt dat de ballonnen van kwetsbaar materiaal zijn gemaakt en een speelbal zijn van de weersomstandigheden. Ze leveren volgens hem vooral gevaar op in droge periodes. Bosbranden kunnen dan het gevolg zijn. Automobilisten halen risicovolle capriolen uit als ze zo'n wensballon zien. De NVBR heeft inmiddels contact opgenomen met de Voedsel en Waren Autoriteit over de gevaarlijke geluksballonnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies. Het lijkt mij juist het tegendeel van "volwassen en cool", en zeker voor iemand die al 19 jaar is.
Oud melkkarton doormidden snijden, waxinelichtje in een bakje doen met rand dat de hoogte van de vlam overschrijdt. Touwtjes om de boel bij elkaar te houden.

Ben benieuwd.

Toegevoegd na 45 seconden:
wel alleen in je eigen tuin oplaten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet exact de vraag, ze wilt zelf een windlicht maken die de lucht in gaat.
Ritsuka
12 jaar geleden
Dat is toch veel te zwaar
Rieneke1
12 jaar geleden
:)