Verband je veel vet met een hometrainer?

Ik wil graag wat vet van mijn lichaam , mijn vraag is verbrand je er veel vet mee? hoeveel vet verbrand je met 1 uur op de hometrainer?? en wat voor dingen moet je na fietsen nog doen? IK WIL ABSOLUUT GEEN spieren kweken! dank jullie wel x.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1K

Antwoorden (2)

Dat hangt af van
je lichaamsbouw af en
van je conditie en
hoe je de hometrainer instelt
en hoe zwaar je trapt.

Als je 60 kg. weegt en je fietst een half uur op matige tot hoge snelheid
dan verbrand je ongeveer 204 Kcal.

Hier kun je je eigen berekening maken:
http://www.caloriecalculator.nl/calorieen-per-activiteit/

Wat je verder nog moet doen:
* letten op je eten, op je calorie-inname: * Die 204 Kcal zijn er wel heel makkelijk bij te eten.
* Veel vaker op die fiets gaan zitten. Iedere dag fietsen, vaak fietsen, hard fietsen.
* Zo veel mogelijk bewegen.
* Toch een beetje spieren kweken. Daar wordt je sterker en mooier van. Je ziet er strakker uit en bovendien verbranden spieren nog meer vet...........
* VOLHOUDEN.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om vet te verbranden kun je best 3x per week gedurende 1 uur fietsen.
Je moet er voor zorgen dat je hartslag rond 65% zit van de maximale belasting.
De maximale belasting bereken je door je leeftijd af te trekken van 220.
Ben je bv 20 jaar, dan is 220-20 = 200 (200/100=2*65) = 130