Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Verbrand je echt minder vet wanneer je met je hartslag boven de 75% gaat zitten?

Ik lees vaak dat als je tijdens je fitnestraining zoveel mogelijk vet wilt verbranden dat je dan met je hartslag tussen de 65 tot 75% van je maximale hartslag moet gaan zitten. Maar het gaat er bij mij niet echt in dat ik minder vet verbrand als mijn hartslag op bv 85% zit.
Is het echt waar dat je minder vet verbrand bij 85% dan bij 70% en zo ja, hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
705

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat is niet waar.

Hoe hoger je hartslag hoe meer energie er relatief uit koolhydraten wordt gehaald en minder uit vetten, maar je moet wel bedenken dat er bij een hogere hartslag absoluut gezien meer calorieën verbrand worden. Hierdoor zal absoluut gezien je ook wat meer vetten verbranden.

Wat natuurlijk wel zo is is dat een training met een lagere hartslag langer is vol te houden, waardoor je uiteindelijk gedurende die hele training meer vet verbrand dan bij een intensievere maar veel kortere training.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mensen die veel gestrest zijn, maken ook sneller cholesterol aan. En stressen valt vaak samen met een hogere hartslag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding