Waarom doet Groot-Brittanië bij bijvoorbeeld de Olympische spelen wel als 1 land mee maar bij het voetbal niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zit toevallig ook met die vraag. Gaan we nu Joegoslavie en Tsjechië ook als een land beschouwen? GB is ineens een land, mij ook een raadsel. Dit heeft verder natuurlijk niets met het voetbal te maken. Wales en Schotland worden toch niet bestuurd door Engeland?

Het beste antwoord

Omdat de uefa (voetbalbond) wel de landen als aparte bonden beschouwt. Schotland, Ierland, wales enz enz enz. En bij de olympische spelen is dat niet zo. Dan vallen die onder groot brittanie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar is daar wel ooit een verzoek toegeweest, zou Wales bijvoorbeeld niet liever apart als land mee willen doen? Of andersom zou Groot-Brittanië niet liever als 1 land mee willen doen aan het wk, kan me voorstellen dat je dan meer kans maakt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet of dergelijke verzoeken er zijn geweest. Ik weet wel dat bij het voetballen spelers toch graag voor hun eigen bond uitkomen. Ryan Giggs bijvoorbeeld, speelde zijn hele carriere voor Wales. Nu op 38 jarige leeftijd speelt hij voor GB tijdens de Olympische Spelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ierland hoort toch niet bij Groot Brittannie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Noord-Ierland zal wel bedoeld worden