Hoe maak ik een wedstrijd schema voor sportdag?

Morgen heb ik een sportdag. Wij hebben in totaal 16 teams en 10 spellen. Alle teams moeten elke spel een x gespeeld worden. Kan iemand hier een schema voor maken? Ik kom hier echtniet uit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
4.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, wat wil je? Speelt één team één spel, of spelen twee teams tegen elkaar? Wil je een tijdschema of een puntenschema? Wil je pauzes tussendoor en zo ja, hoeveel? Iets specifiekere vraagstelling levert de grootste kans op een schema wat jij voor ogen hebt.
Annswers
13 jaar geleden
Je maakt twee grote groepen van de subgroepjes en die gaan tegendraads tegen elkaar in. Soort twee halve circels. Zo moeten ze allemaal een keer tegenelkaar. 16-10 = 6 x pauze inplannen.

Antwoorden (4)

Ik ga het schema niet voor je maken, maar doe het zo:

X Spel 1 Spel 2 Spel 3 Enz. Totaal
Team 1 uitslag uitslag uitslag uitslag
Team 2 '' '' '' ''
Team 3
Enz.

Schrijf de uitslagen in de desbetreffende vakjes. Tel die bijelkaar op en je hebt de winnaar.

Toegevoegd na 41 seconden:
Lay-out een beetje scheef gaan staan, maar je snapt denk ik de bedoeling wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt ervan af of je die spellen tegen elkaar speelt (vb. voetbal, handbal, trefbal) of dat een spel maar gespeeld wordt door één team tegelijkertijd (vb. hindernisbaan)

Als je nou op me post reageert en zegt hoe dat zit zijn wel al een stap verder.

Maar in principe is het zo. Speelt maar één team een bepaald spel dan is het schema simpel.
team 1 doet spel 1 t/m team 10 dat spel 10 doet. team 11 t/m 16 hebben dan pauze. vervolgens wis je die pauzes af, maar wel zo dat een team niet 6 pauzes achter elkaar heeft.

Als teams tegen elkaar spelen dan doe je het zo:
team 1 tegen team 2 doet spel 1. dit zo door tot team 15 en 16 die spel 8 doen. vervolgens, in de volgende ronde schuif je elk team door. team 15 bijvoorbeeld naar spel 9 en team 16 naar spel 1.

Toegevoegd na 45 seconden:
wis = wissel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je maakt twee grote groepen van de subgroepjes en die gaan tegendraads tegen elkaar in. Soort twee halve circels. Zo moeten ze allemaal een keer tegenelkaar. 16-10 = 6 x pauze inplannen.
13 jaar geleden
Ik heb onderstaand schema gemaakt, scores heb ik echter geen rekening mee gehouden, maar dat is ook meer iets voor de leiding die het spel begeleidt.

Toegevoegd na 38 seconden:
Hmm GV voegt dat niet toe, dan mail ik het je.