Waarom worden 'wij' zo vaak vierde? Of lijkt dat maar zo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Weet niet of je zo hard kan stellen dat we vaak vierde worden, kijk bij de Olympische spelen komt het net ff wat harder aan, valt het net ff wat meer op, omdat iedereen gefocust is op de plaatsen die goed zijn voor eremetaal.
Verder kun je stellen dat Nederland op schaatsgebied slechts een meerdere moet erkennen in Noorwegen als je alle medailles ooit behaald op de Olympische spelen naast elkaar legt. Op zich is dat een prestatie van wereldformaat. Zo slecht doet Nederland het dus helemaal niet, maar ik moet eerlijk bekennen dat we in het recente verleden, de laatste 2-3 Olympiades erg verwent zijn door ongelooflijk goede schaats(t)ers, die net wel de treetjes van diverse podia konden vinden met vaak kinderlijke eenvoud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat er dan 3 beter zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat 4e het maximale is.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dacht toch eerder dat wij een land zijn van de eeuwige tweede plaats? Feit is sowieso dat wij met heel veel sporten prima kunnen meekomen maar in maar weing sporten echt een toonaangevend topland zijn, in vergelijking met veel andere landen waar ze zich echt specialiseren in een bepaalde sport.