Welke houtsoort heb je nodig om een halfpipe te maken? Kan iemand mij verder helpen?

De zijkanten van de halfpipe heb ik al gemaakt maar ik moetn nu nog de kant maken waar je op skateboard! welke houtsoort is daarvoor geschikt en hoe moet je dat buigen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
2.8K

Antwoorden (2)

Wij maakten dat vroeger van triplex plaat. Dat is in grote lengte buigzaam een mooi egaal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beton triplex/multiplex is gladde en beter bestand tegen weersinvloeden dan gewone triplex/multiplex.
de zogenaamde "betonplex"is een zeer goed buigbare betontriplex.hier zijn de lagen niet kruislings verlijmd maar alle in dezelfde richting.verkrijgbaar bij de betere bouwmarkt.

Toegevoegd na 1 minuut:
bv......http://onlinehoutverkoop.vpweb.nl/BETONPLEX.html