wat krijg je als je op de olympische spelen de wereldrecord op de 1500 meter hardlopen verbreekt?

Toegevoegd na 21 minuten:
in de vorm van geld?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.4K

Antwoorden (4)

Ongelofelijk moeie benen.
10 jaar geleden
Frimu2
10 jaar geleden
Nou ik vind gespierd bij benen niet mooi hoor!
Een gouden medaille.
jc54
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is niet flauw, iedereen geeft gewoon antwoord. Je moet alleen niet net de pech hebben dat er nog iemand toevallig net beter is dan jij, dan verbeter je het wereldrecord maar bent het ook meteen weer kwijt.
Belangrijkste: De eer! Daarvoor doe je westrijd sport! Om jezelf en andere te laten zien wat je kan!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het Olympisch comitee keert geen geld uit , echter allen de medailles.
Per land worden er wel bonussen door het land zelf uigereikt voor plaats prestaties.
Voor Nederland lag dat op €30000,- voor een gouden medaille. Mits je al niet een paar gouden plakken op zak hebt, anders is het bedrag lager. Wellicht keren andere landen wel geld uit voor een wereldrecord. Echter zal je die dan wellicht wel in de race moeten lopen., Ipv de voorkwalificaties. Wel is het zo dat je vaak na de olymische spelen kan cashen, in daar op aansluitende ateletiek evenementen. Hier heeft Sergei boebka, wel eens een ferrari als bonus voor een wereld record gescoord.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+1
Net als bij het wielrennen. Na de Tour ga je criteriums rijden, om je salaris op te krikken (als je geluk hebt)