Waarom is de bijnaam van de Graafschap Superboeren?

Waar komt dit vandaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
3.1K

Antwoorden (4)

Omdat in die regio veel boeren wonen en er dus waarschijnlijk ook meer op de tribune zitten dan bij andere clubs. En ze vinden zichzelf natuurlijk super.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze bijnaam, die als geuzennaam wordt gebruikt, werd begin jaren negentig bedacht op de tribune door een onbekende supporter. Er wordt vaak gezegd dat de naam bedacht is door Hans Kraay jr., maar dit is niet juist. Hij was wel de eerste die de naam in de media gebruikte.

Met deze term worden niet alleen de spelers, maar ook de aanhang aangeduid. Bij het woord superboer gaat een wereld open van stamppotten, smeulende gehaktballen en een hoop spektakel voor het vijandelijk doel.
Amadea
11 jaar geleden
Kijk, alles wat niet in de Randstad woont worden door de Randstedelingen als boeren gezien.
De Graafschap had enige jaren een periode waarin het het ontzettend goed deden en kenden toen zichzelf toen de eretitel superboeren toe.
Helaas is er daarna de klad ingekomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De naam Superboeren, die als geuzennaam wordt gebruikt, werd begin jaren negentig bedacht op de tribune door een onbekende supporter. Er wordt vaak gezegd dat de naam bedacht is door Hans Kraay jr., maar dit is niet juist. Hij was wel de eerste die de naam in de media gebruikte. De term maakt gebruik van het woord Boeren, waarvoor clubs als De Graafschap en PSV soms werden uitgescholden. Met de term Superboeren wordt niet alleen de spelersgroep, maar ook de aanhang van De Graafschap aangeduid.