Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een workout die je spieren wel versterken maar niet vergroten?

Ik sport bijna elke dag en mijn spieren worden steeds groter. Ik vind dit niet mooi aangezien ik een vrouw ben. Toch wil ik graag stevig en slank blijven. Met welke work out kan ik dit voor elkaar krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
611

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dit bestaat niet echt, je gebruikt je spieren, dan is het logisch dat ze groter worden.
En spieren als vrouw is ook wel mooi hoor, dat ziet er strak uit en geeft mooie lijnen.
Je zou kunnen overwegen om naast je krachttraining ook iets als hardlopen en yoga of pilates te doen.
Vooral bij yoga train je je spieren op een andere manier, je bent ze dan wat meer aan het verlengen. Dus dat is goed als afwisseling.
(Lees meer...)
Ritsuka
10 jaar geleden
Inplaats van een krachttraining waarbij je als doel hebt steeds meer gewicht te tillen/duwen/etc. moet je een training doen die je "duurkracht" vergroot, eigenlijk hoelang je iets kan tillen. Dit doen je door minder gewicht te tillen en dit vaker te doen. spieren zullen altijd groeien als je ze traint maar met deze training zullen niet op hulk achtige wijze groeien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nou van hardlopen krijg je ook flinke spieren. zelf doe ik aan klassiek ballet en dan rek je je spieren ook behoorlijk op. maar stevige kuiten blijf je houden als je veel sport.

als je echt slankere kuiten wil dan moet je minder sporten. leuker kan ik het niet maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding