Ik ben 61 en wil sporten. Wat en hoelang kan ik dat doen?

Ik heb 40 jaar geleden veel sporten gedaan zoals zwemmen, lopen, turnen en fietsen. Maar geen van allen professioneel.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Gewoon kijken wat je leuk vindt om te doen, dat is het belangrijkste. Meeste sportcentra, clubjes geven gratis proeflessen. Vooral zoeken naar sporten waar je actief bezig/ of niet bijvoorbeeld tai chi/yoga. Kijken naar mensen die ongeveer je leeftijd hebben die in de groep zitten, vind ik en jij misschien ook wel.

Het ligt er een beetje aan hoe je conditie op dit moment is, maar desondanks kun je veel sporten ook met wat minder goede conditie prima uitoefenen. Vooral zwemmen, maar ook fitness, tennis, wandelen (alleen of in clubverband), fietsen, roeien, dansen en nog veel meer. Ga eens kijken bij zo'n les of het je iets lijkt, als dat het geval is kun je vaak gratis een proefles krijgen.

Je kan eigenlijk alles doen de leeftijd maakt eigenlijk niet uit. Voor sport ben je nooit te oud maar of je het dan ook van jezelf kunt dat weet ik niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100