Hoeveel calorieën verbrand je en wat train je allemaal met touwspringen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let wel op je knieën, die worden erg belast! Fietsen is veel minder belastend voor je knieën (want je gebruikt ze maat je gewicht rust er niet op).

Het beste antwoord

Met touwtjespringen verbrandt je al snel aardig wat calorieën. Iemand met een gewicht van rond de 60 kilo die ongeveer 30 minuten touwtjespringt, verbrandt 252 kilocalorieën. Dit is meer dan bij andere sporten als aerobics, voetbal of zwemmen. Met touwtjespringen kun je precies uitrekenen hoeveel calorieën je verbruikt. Hoe doe je dat? Je verbruikt per 10 minuten 1,4 kcal per kilo aan lichaamsgewicht. Dat komt op 0,14 kcal per minuut. Vermenigvuldig dit getal met het aantal minuten dat de training duurt plus het aantal kilo’s dat je weegt. Wij komen dan tot de volgende berekening: 0,14 (kcal per minuut) x 30 (minuten) x 60 (kilo) = 252 kcal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je iets meer van de bron had gekopieerd had je vast meer plusjes gekregen. "Deze 'sport' helpt je coördinatie, uithoudingsvermogen, voetenwerk, timing, lenigheid, kracht, snelheid en explosiviteit." "Maar het is een erg goed middel om je conditie en uithoudingsvermogen te trainen" "Vooral om je benen en billen in vorm te krijgen is touwtjespringen een uitstekende oefening"

Andere antwoorden (1)

ik weet niet hoeveel calorieën maar volgens mij train je je been spieren en armspieren