Bij de TT van Assen zag ik vandaag bij de Moto-GP dat de coureurs voor de bocht een been strekte, waarom is dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
6.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben ik ook benieuwd naar! Viel me ook op idd, nooit eerder opgevallen

Het beste antwoord

Dat is voor de balans in de bocht. Valentino Rossi is hiermee begonnen een jaar of wat geleden, en sindsdien hebben een aantal rijders het overgenomen.
Als het zou zijn om je been te strekken zouden ze dat niet op het gevaarlijkste en meest inspannende deel van de baan doen: de bocht. Dan zouden ze dit op het rechte stuk doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet je ook of het daadwerkelijk helpt voor de balans? Ik heb de moto2 gemist maar in de moto1 zag ik geen gestrekte benen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het komt eigenlijk alleen in de MotoGP voor, wij denken om de hogere snelheden die daar worden gereden.

Andere antwoorden (1)

Het antwoord zit hem al in de vraag .
Even de benen strekken .
Dat doen zij vlak voor een bocht, omdat het op een recht stuk te veel kracht kost met die hoge snelheden .
En omdat het lichaam al gebogen is is het moeilijke om het been te strekken .
en het zou ten koste gaan van de snelheid .
En de benen even strekken is om de spanning van het been te halen omdat zij in een soort van foetus houding op de motor zitten .