Wat is een goeie hardloopapp waar ook trainingsschema's bij zitten?

Ik wil gaan beginnen met hardlopen en ik ben opzoek naar een app voorop de iPhone waarin ook trainingsschema's zitten verwerkt. Als beginnend hardloper is dat handig als de app dan aangeeft wanneer je bijvoorbeeld het rennen moet afwisselen met wandelen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik geloof dat ''rennen met evy'' (oid) wel wat is. Ikzelf gebruik dit niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is trouwens beter om daar niet zo'n app voor te gebruiken. Dit omdat als jouw schema aangeeft bij dag 5; 2 minuten hardlopen, 2 minuten wandelen..maar jij kan makkelijk langer, dan ben je meer geneigd jouw schema te volgen, terwijl je veel langer kán. Je kunt beter zelf een schema op internet opzoeken en de dan gebruiken om te kijken hoe ver je kan, en dit dan zelf uitbouwen.
Ik ben ook pas begonnen, maar als het aan mijn schema ligt moet ik nu 3 minuten hardlopen, 2 minuten wandelen, terwijl ik 10 minuten kán hardlopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De schema's zijn er juist voor om overbelasting tegen te gaan. Wat je 'kan' is niet per definitie wat goed is voor je. Als je te hard van stapel loopt, zeker in het begin, heb je grote kans op blessures. Ik raad daarom zeer zeker zo'n app aan! Ik zou alleen als het te ver/lang is, juist gaan minderen (of een zelfde training 2x lopen), maar zeer zeker niet meer gaan lopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb meer gelopen..en het gaat goed ;)

Het beste antwoord

Met de antwoorden hierboven kun je prima uit de voeten. De app C25K en de Evy-mp3's zijn gebaseerd op 'tellen in minuten' en geven dus aan wanneer je kunt hardlopen of wandelen. Er zijn ook apps die je GPS goed gebruiken. Je ziet dan hoeveel km je hebt afgelegd, je gemiddelde snelheid en je snelheid op bepaalde delen. Een voorbeeld is de APP van Start To Run.

- Ik heb een aantal apps vergeleken op http://tinyurl.com/lr5sn6z
- Handige info over beginnen met hardlopen: http://tinyurl.com/lwxtvey
- Over gaan en blijven hardlopen en wat me hielp: http://tinyurl.com/lrn7anh

Hoop dat je hier iets aan hebt. Veel succes én plezier bij het hardlopen!

Op mijn blog loopvuur.tumblr.com lees je meer handige en leuke tips en inspiratie voor mensen die (gaan) hardlopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik ben erg tevreden over de gratis app C25k (couch to 5 k)
deze laat je 3x in de week lopen, en zegt de hele tijd start running, start wallking etc.
inclusief warmup en cooling down ben je ongeveer een halfuur per keer bezig, wat een goede lengte is om te beginnen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik gebruik deze nu ook! Geweldige app, 6 weken geleden was ik na 60sec hardlopen doodop, nu moet ik 25 min. aan een stuk hardlopen, en dat gaat erg goed! Echt een aanrader dus!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben in 2 weken van na 60sec. doodop, naar 20 minuten aan een stuk hardlopen gegaan. Zonder app.
Ritsuka
10 jaar geleden
Dat is netjes, maar dit lukt niet iedereen.
Ik moet het bijvoorbeeld heel erg langzaam opbouwen, wegens operaties vroeger.
Dan is zo'n app een uitkomst, anders heb ik de neiging om te snel te gaan en gaat er vanalles pijn doen.
Dus iedereen is anders :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dan inderdaad wel, dat zijn oorzaken waardoor je het wel rustig aan moet doen. Ik dacht in het begin ook; dit ga ik nooit redden, toch gelukt haha.
Ikzelf gebruik nike+ app, maar dit is niet met een schema, wel erg handig.
Kijk ook eens naar Evy. Dit is een belgisch programma die absolute beginners leert om 5 km hard te lopen. Er zijn ook programma's van 5 tm 10km. Voordeel: evy is nederlandstalig, en er zit een muziekje onder.