Hoe komt het dat als het Nederlands elftal moet spelen voor een ek of wk heel Nederland zo eensgezind is en er een saamhorigheidsgevoel ontstaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
Reddie
11 jaar geleden
Welk saamhorigheidsgevoel?
Het boeit me echt niet, en de mensen in mijn omgeving ook niet.
Het zit kennelijk tussen je eigen oren.
Powergen
11 jaar geleden
Pluriforme Samenleving

Antwoorden (4)

Omdat iedereen opeens dezelfde passie heeft, en daar ontstaan dus geen onverschilligheden over en geen ruzie. Iedereen is voor hetzelfde dus kan iedereen het met elkaar vinden dus ontstaat er een saamhoorigheidsgevoel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een soort van nationaal bewustzijn. Men voelt zich als inwoners van NL op zulke momenten sterk met elkaar verbonden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook door de kleur oranje, iedereen draagt het en daarom voel je je samen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nationalisme, alleen is eigenlijk maar de helft van alle nederlanders echt voetbal fan en toch kijkt bijna iedereen het, het is van ons, door ons, voor ons. we kijken bijna meer voor de gezelligheid dan voor het spel. opeens praat je met mensen die je anders nooit gesproken zou hebben, maar nu wil (bijna) iedereen toch dat nederland wint en voel je jezelf toch verbonden met anderen. dat je iets gemeen hebt met de anderen.