wat is het verschil tussen een echte Brazuca (voetbal) en een replica?

Als ik op internet de prijs van een echt Brazuca opzoek en die van een replica scheelt het minstens €100,-. Dus mijn vraag wat is het verschil dat de 'echte' Brazuca zo duur maakt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
2.5K

Antwoorden (1)

De echte Brazuca heeft de strengste FIFA-testen op het gebied van omtrek, gewicht, stuiteren en waterabsorptie doorstaan. Alle WK wedstrijden, inclusief de finale, zullen gespeeld worden met de Brazuca.

De bal beschikt over een nieuw en uniek 6-panelen ontwerp wat zorgt voor een voorspelbare balbaan en uitstekende speeleigenschappen. Het naadloze oppervlak zorgt voor perfecte balbeheersing en minimale waterabsorptie. In tegenstelling tot de voorgaande WK ballen heeft de Brazuca geen dubbele laag, maar een enkele laag die iets dikker is. Misschien wel de belangrijkste eigenschap, is de balbaan van de Brazuca. De balsnelheid van deze bal ligt een stuk hoger dan voorgaande serie ballen. Ondanks de hoge snelheden, zwabbert deze bal bijna.

Een replica heeft al die eigenschappen waarschijnlijk niet.