is het verstandig om cardio te doen als je alleen maar meer spieren wilt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (3)

Cardio kan geen kwaad, maar als je spiermassa wilt kweken, dan moet je krachttraining doen.
jc54
10 jaar geleden
Cardio en krachttraining kun je prima met elkaar combineren.
Cardio is om je conditie te verbeteren, ook wel handig. Doe bijvoorbeeld 2x in de week cardio, en 2-3x in de week krachttraining.
Lekker afwisselen, goed voor je spieren en je blijft jezelf uitdagen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed antwoord.
Plus uiteindelijk als je gaat droogtrainen is het wel nodig geloof ik, dus dan kan je maar beter voorbereid zijn haha.
Wanneer je meer spieren wilt kun je dit bereiken door het doen van krachttraining. Immers dit is een manier van trainen waarbij je je spieren ontwikkelt.

Cardiotraining daarentegen is een vorm waar je je conditie mee ontwikkelt. Uiteraard gebruik je daar ook spieren voor, maar de primaire doelstelling is conditie ontwikkelen.