Wanneer ik wil hardlopen is het dan belangrijk dat ik na het hardlopen ga eten of voor het hardlopen? (wegens de zijsteek)

vraag zegt genoeg

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (4)

Persoonlijk zal ik erna doen.
Als je het erna doet, doe het dan half uurtje erna omdat je lichaam weer op een normaal hartslag wil komen

Als je het ervoor doet doe dit dan minstens 2uur ervoor.
Dit verkomt dat je last krijg van je maag tijdens hardlopen.

Zijsteken hebben niks met voedsel te maken. puur met het te snel starten. zorg dat je langzaam begint en het rustig opbouwt, als je te hard gaat lopen krijg je een zijsteek.

Als je magklotsen wilt voorkomen moet je geen sportdrank en/of frisdrank drinken tijdens hardlopen. Water is het beste. zorg dat je kleine slokjes neemt, als je te grote neemt krijg je ook last van je maak.
Na het sporten is het goed om frisdrank (bijv. cola) te drinken. zo komt je lichaam langzaam weer op energie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf doe ik het er voor. Als mijn eten op is reken ik een uur verder en ga dan lopen. Nog nooit last gehad.

Probeer beide uit (voor en na eten) en kijk wat jou beter bevalt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste is om van tevoren een beker chocomel te drinken of althans iets met koolhydraten erin zodat je energie krijgt. Een muesli reep of zo is ook goed. Dan zit je maag niet zo vol en zul je ook niet echt steken krijgen. Daarna kun je het beste iets met eiwitten nemen zodat je spieren goed herstellen. Hierbij kan je denken aan kwark. Direct avondeten erna is ook geen probleem
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je 's avonds hardloopt, is het het beste om na het hardlopen pas echt een hele maaltijd te eten. Het is wel aan te raden om in de middag nog wat lichters te eten (bijv. om 15.30 als je rond 18.00 gaat hardlopen).