Wat houdt een magnetisch remsysteem bij een hometrainer in?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
2.7K

Antwoorden (2)

Voor een hometrainer heb je weerstand nodig om je spieren te trainen, dat kan d.m.v. frictie en zitten vaak op goedkope modellen, deze gebruikt magnetisme om wrijving te genereren, een roei trainer gebruikt weer een ventilator om hetzelfde te bewerkstelligen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het magnetisch remsysteem is de nieuwste en meest geavanceerde remtechniek welke steeds meer wordt toegepast in hometrainers en crosstrainers.
Bij dit remsysteem wordt de weerstand geregeld door meer of minder stroom te geven aan een hoogwaardige elektromagneet, waardoor hij sterker of minder sterk magnetisch wordt en het vliegwiel afremt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus in mijn "nieuwe" oude hometrainer zit het niet.
Wat is het voordeel voor de sporter? Overigens bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In je nieuwe oude hometrainer zal het dan waarschijnlijk niet zitten, maar dit is vast in de gebruiksaanwijzing te vinden.
Het voordeel zit niet zozeer in het sporten zelf, maar vooral in het lage geluidsniveau van dit systeem en een meer vloeiende trapbeweging.