Als je sterkere spieren wilt en spieren met uithoudingsvermogen, wat kan je dan het best doen?

Bv. is 2 series van 15 het beste met gewichten, of 3 series van 12, of 3 series van 15? of...?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk dat je 'kracht uithoudingsvermogen' bedoeld. Dit zijn twee termen: kracht en uithoudingsvermogen. Dat wil zeggen dat je kracht gaat realiseren gedurende een lange tijd, wat tegelijk ook vet verbrandt. Hier volgt een schema van wat je traint: 2-6 herhalingen = kracht 6 - 12 herhalingen = massa (hypertrofie) 12 - 20 herhalingen = uithoudingsvermogen Wat jij moet hebben is de derde (12 tot 20, maar het liefst 15-20) intensiteit: 60% van de 1RM omvang: 3 sets 15-20 herhalingen dichtheid: 45 sec rust duur: training duurt ongeveer 1 uur en 15 min uitvoering: 1-0-1 dus 1 sec op en 1 sec neer. Succes!

Weinig herhalingen mt zwaardere gewichten (gewicht zo zwaar dat je net 10-12 herhalingen kan doen) zorgt voor sterkere en dikkere spieren. Het beste is dan iets van 3 setjes te doen, telkens minuutje rust ongeveer. Voor meer uithoudingsvermogen kun je beter iets lichtere gewichten doen, en dan meer herhalingen. Maar als je echt met gemak 50 herhalingen kunt doen, dan is je gewicht te licht.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100