Na hoeveel maanden na een rugoperatie mag je terug oefenen met een Ab Roller?

Aangezien mijn neurochirurg weinig idee heeft over spierversterkende oefeningen wou ik het hier even vragen;

Hij heeft mij inmiddels ook doorverwezen naar een kinesist/fysiotherapeut maar ik kan er pas over 10 dagen terecht -

Op 15 februari 2013 heb ik een lumbale fusie gehad (L5-S1), dus exact 3 maanden geleden, iemand enig idee wanneer ik het best terug kan beginnen met het uitvoeren van de hieronder staande oefening?

http://videos.bodybuilding.com/watch/25561/ab-roller

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Dat is toch iets dat een dokter moet zeggen. Eigenaardig dat de chirurg u niet kan helpen of dat hij u niet doorstuurt naar een dokter die wel notie heeft van wat u hier vraagt.
Ik denk dat het zelfs gevaarlijk kan zijn dat er iemand hier op antwoord en dat jij er zonder een dokter te raadplegen, aan het werk gaat.
Het hangt allemaal af van wat ze tijdens de operatie hebben uitgevoerd, is het genezingsproces voor 100% verlopen, zijn er geen ontstekingen geweest enz.
Dat is toch iets dat je alleen bij een dokter te weet kan komen.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij heeft mij inmiddels ook doorverwezen naar een kinesist/fysiotherapeut maar ik kan er pas over 10 dagen terecht...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar die kun je wel BELLEN voor info mambalgin. Verder zou ik een andere fysio zoeken als dat zo lang duurt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze neuroloog is volgens mij een gevaar voor de medische wereld.
De kinesist moet aan de hand van de dokter een programma opstellen. Aangezien dat de neuroloog er niet veel van afweet en dat hij u niet doorstuurt naar een bevoegde arts vind ik dit een vreemde en gevaarlijk situatie voor u