mijn maximale hartslag is 178 bpm, wat kun je daar allemaal uit afleiden?

iets over je conditie ofzo?

ben 16 jaar en 180 cm, 70 kg

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.4K

Antwoorden (2)

De gemiddelde hartslag in jouw geval is ongeveer 175, maar de maximale hartslag voor jou lengte en gewicht is ongeveer 205, dat jouwe lager is zegt dus dat jouw conditie beter is dan de gemiddelde mens
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Huh?
Naar wat ik geleerd heb in mijn opleiding verpleegkundige ligt een normale hartslag tussen de 80 en 120 bpm. (beat per minuut) Slag per minuut.

Dus met een hartslag van 178, zou ik je adviseren om even naar je huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Je hebt het over hartslag in rust.
Bij inspanning mag je hartslag 220 - de leeftijd zijn.
Meet bij jezelf ook eens tijdens sporten.