is weven mogelijk met scoubidou touwtjes?

en als het kan, wat heb ik dan nog nodig

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Net zoals je ook kunt vlechten met repen papier kan je scoubidoukoordjes door elkaar vlechten. Een stevig stuk langwerpig karton heb je nodig. Daar maak je inkepingen in langs de boven- en onderzijde, recht tegenover elkaar. De schering span je daarop, de horizontale draden. En dan ga je daar koordjes verticaal doorheen vlechten, met behulp van een dikke stopnaald. Onder de eerste draad door, over de tweede draad heen, onder de derde door, over de vierde heen, enzovoort. En de volgende andersom: over de eerste draad heen, onder de tweede draad door, over de derde heen, onder de vierde door. En die twee laagjes telkens herhalen. Af en toe schuif je het aan met een groffe kam. Zo maak je een vlechtwerk.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Prima antwoord maar een dikke stopnaald zul je niet nodig hebben bij die plastic koordjes.