Hoe word ik breder en krijg ik sterkere armen?

Ik ben net 16 jaar (geboortedatum: 15-04-1997), ik ben 1,74 meter lang en ik weeg rond de 57 kilo. Momenteel doe ik weinig aan sport. Ik zat anderhalf jaar lang tot 5 maanden geleden op tennis, maar nu doe ik alleen nog maar gym op school. Ik ben niet heel breed bij mijn borstkas en ook mijn armen zijn best dun. Ik overweeg om naar de sportschool de gaan met wat vrienden nu ik 16 jaar ben en niks aan sport doe. Is dat een goed idee? Hoe kan ik wat breder worden en wat sterkere armen krijgen? En misschien ook een sixpack krijgen? Ik zag op deze site 100x opdrukken staan ofzo: http://www.bflex-health.nl/Fitnessschema/100xopdrukken. Maar ik weet niet of dat helpt wat ik wil en op mijn leeftijd. Elk advies is welkom! En als het een goed idee is om naar de sportschool te gaan, hoevaak, welke dagen en hoelang zou ik dan gaan? En waar zal ik me dan vooral op focussen?
Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je hebt een goed gewicht, kijk maar hier: http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/bmi-meter.aspx Goed eten is heel belangrijk, zeker op jouw leeftijd. Eet gevarieerd en vooral: let op suikers en vetten, die krijg je snel te veel. Let op groente en fruit, die krijg je snel te weinig. Daarnaast is goed en veel bewegen hartstikke belangrijk. Je moet je spieren gebruiken. Simpel is: als jij je armen veel en goed gebruikt dan zullen ze sterker worden! Als je goede oefeningen doet, zullen je borstspieren breder worden. Je kunt dus best naar de sportschool gaan en laat je op die sportschool adviseren voor een goed schema. Maaaarrrrr: laat je niet gek maken door al dat overdreven gedoe met brede borstkassen, sixpacks etc. Dus overdrijf niet. Waar het om gaat is dat je een manier van bewegen vindt, waar jij je prettig bij voelt. Dat kan hardlopen zijn. Heel goed voor je lijf en je conditie. Maar misschien vind je een teamsport leuker. Sportschool kan ook. Kijk dan of je een keer per week kan meedoen aan een groepsles. En een keer per week een schema met gewichten. Welke dagen moet je zelf uitmaken, wat in je weekschema past. En hoe lang dat wordt bepaald door het schema wat je in de sportschool krijgt. Toegevoegd na 46 seconden: PS: En voor een goed en sterk lichaam is slaap ook heel belangrijk. Dus om deze tijd hoor je te slapen en niet te computeren.

Breder word je vanzelf als je lengtegroei voorbij is ( en dat duurt nog wel even)en dan pas word je breder, het lichaam vult dan uit.. Sterke armen: om te beginnen worden de handspieren zwakker door het eindeloos werken met mobieltjes etc, die beweging is te eenzijdig voor een harmonieuze ontwikkeling van de spieren. Daardoor worden de armspieren ook minder goed belast. Heel veel jongeren brengen hun arm en handspierfunctie schade toe met gevolg slappe spieren. Naar de sportschool is een prima idee , maar je kunt ook zelf heel veel oefeningen doen buiten of in huis, een stuk goedkoper. Opdrukken, knieheffen, alles is goed. Begin om je handspieren te verbeteren elke dag enkele keren ( drie keer, dus niet gelijk dertig, dan kan je gelijk door naar de fysiotherapie) in een tennisbal te knijpen, dat verbetert de spierwerking. Dat werkt ook door in de armspieren. Daarnaast kan je beginnen met gebruik van kleine gewichten, haltertjes van één kilo. Daar kan je alles mee doen wat je maar bedenkt. Zwaaien voor- en achteruit, zijwaarts, omhoog. Verder uiteraard jezelf optrekken aan een klimrek of ringen ( is er geen speelveldje in de buurt?) en boodschappen sjouwen voor je moeder, tuin omspitten is een megasucces. Kortom, de spieren meer belasten , dus meer met je armen werken. Maar begin vooral met een betere functionering van de handen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100