Wat maakt The Color Run Nederland zo duur?

Op de website staat het volgende: Inschrijven kost €29,50. Dit is inclusief je startbewijs, een origineel The Color Run™ T-shirt, een Color Runner™ hoofd zweetband, Tattoos en je eigen zakje Kleurenpoeder. De run is vijf kilometer, gehouden in het sloterpark.

In vergelijking met TCS Amsterdam Marathon 30km run van 27,50 inc. vind ik dit bedrag aan de hoge kant.

Ik wil maar al te graag weten of de organisatie hier een onnodig hoog bedrag vraagt, of dat er nou eenmaal hoge kosten zijn.

Om nog meer te weten hierover:
https://www.facebook.com/TheColorRunNederland?ref=ts&fref=ts

Toegevoegd na 1 minuut:
Aan het Color Runner™ hoofd zweetbandje kan het niet liggen denk ik zo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Ik weet het niet zeker, maar zou het zo kunnen zijn dat bij de Color run zich minder mensen inschrijven dan bij TCS Amsterdam Marathon en dat daarom de kosten in verhouding voor de organisatie hoger zijn?

Toegevoegd na 2 minuten:
Bijvoorbeeld: als je 5000 t shirts laat maken is dat per shirt veel goedkoper dan als je er 1000 laat maken. Dat komt door de vaste kosten die worden overgeslagen over alle shirts. Het ontwerp van het logo wordt bijvoorbeeld verrekend over alle t shirts samen, dat is een vaste kost. Stel dat het ontwerp 10 000 euro kost, dan betaal je per shirt sowieso al 10 euro bij 1000 shirts, en maar 2 euro bij 10,000