Waardoor geeft mijn fietscomputer in het begin sterk varieerden snelheden aan?

Als ik een stuk heb gefietst en na een uur weer verder fiets geeft mijn fietscomputer sterk fluctuerende snelheden aan. De ene seconde bijv. 7km en daarna 30 en dan weer 20 terwijl mijn snelheid gelijk blijft. Na verloop van tijd (enkele minuten) geeft hij weer de juiste snelheid aan. Hoe kan dit?
De batterijen zijn reeds vervangen...

11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Het zou kunnen dat de sensor op je voorvork te ver van (of niet recht voor) het magneetje op je spaak zit. Probeer max 1,5 cm aan te houden.