Wie kent het liedje dat hoorde bij het ballen tegen de muur? de eerste zin was:-) karel 1 brak zijn been .....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
26.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is geen ballenliedje maar een touwtjesspringliedje.

Het beste antwoord

Hier zijn verschillende versies van (werd ook voor touwtjespringen gebruikt) o.a.:

karel 1 brak zijn been [op 1 been stan]karel 2 deed niet mee[ 2tellen stil staan] karel 3kindjes op zijn knie [knie optillen e ndrie x gooien.]karel 4 dronk veel bier[met 1 hand doen of je drinkt al je 4x gooit] karel 5 sloeg zijn wijf [met 1 hand tegen je been slaan]karel 6 deze ben ik kwijt. karel zeven stond te beven[terwijl je gooit je lichaam heen en weer bewegenals of je rilt]karel 8 stond op wacht[terwijl je gooit kaarsrecht gaan staan en salueren]karel 9 stond te vegen[bal gooien en doen of je veegt] karel tien kon niet zien[je ogen dicht doen terwijl je gooit] bedoelde je deze eerst met 2 handen kaatsen ballen en later met 1 hand

Karel 1 -stiekt zijn Teen. Karel 2- sprong over de oceaanse zee 1-2, Karel 3- zakte door zijn knie,karel 4 -dronk 4 glazen bier ,Karel 5- sloeg zijn wijf, Karel 6- trok de kurk van de fles, Karel 7- die stond te beven, Karel8- stond op wacht, Karel 9- stond de voeten te vegen, Karel 10 - Wie niet weg is is gezien. Bij al deze nr doe je de aantal gebaren bij die erbij horen .

Karel Eén
Brak zijn been
1 op één been

Karel Twee
Zwom in de zee
1, 2 zwemslag

Karel Drie
Had een baby op zijn knie
1, 2, 3 kindje wiegen in armen, of knie met twee handen vasthouden

Karel Vier
Dronk een glaasje* Amstel bier
1, 2, 3, 4 glas achteroverslaan

Karel Vijf
Sloeg zijn wijf
1, 2, 3, 4, 5 slaan

Karel Zes
Kurk op de fles
1, 2, 3, 4, 5, 6 handen op het hoofd

Karel Zeven
Stond te beven
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 beven

Karel Acht
Stond op wacht
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 salueren, om de beurt links en rechts

Karel Negen
Stond in de regen
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 boven hoofd regenen

Karel Tien
Kon niet zien
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 handen voor de ogen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Karel 1 brak zijn been (1x hinken)
Karel 2 sprong over de golven van de Zuiderzee (2x springen)
Karel 3 had een drieling op zijn knie (rechterknie optillen en 3x aantikken)
Karel 4 dronk 4 glazen Amstelbier (4x hand naar mond)
Karel 5 sloeg zijn wijf (5x op borst slaan)
Karel 6 stampte de kurk op de fles (6x stampen)
Karel 7 wachtte even
Karel 8 stond op wacht, schopte steentje in de gracht (8x over grond schoppen)
Karel 9 voetje vegen (voeten vegen)
Karel 10 kuste juffrouw Jozefien al in een vliegmachien (10x kus op hand)
Karel 11 ben ik zelf (11x borst aantikken)
Karel 12 sloeg de bimbamklok van 1 tot 12 (onderhands, bovenhands 12x).
Amadea