Kan je met zachte lenzen gewoon wedstrijden doen met muay thai?

Ik ga aan muay thai doen en dan wil ik ook graag wedstrijden gaan doen maar ik draag zachte lenzen(links -1,75 en rechts -1,50) en dus vroeg ik me af of dat gewoon kan? Ook als ik gewoon een stoot of trap tegen mijn hoofd krijg dat ik niet gelijk niks meer zie ofzo????

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
4.5K

Antwoorden (3)

Ja, bij sportlenzen kunt u bijvoorbeeld denken aan lenzen die u naast uw gewone, dagelijkse lenzen of een bril, alleen tijdens het sporten draagt. Vaak valt de keuze op een zachte lens,

Voordelen:

Comfortabel.

Gemakkelijk af te wisselen met uw bril of andere lenzen.

Weinig kans op verlies.

Vrijwel uitgesloten kans op stof en vuil onder de lens.

Voordelig en veilig ook bij harde vechtsporten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, dat kan prima met gewone standaard lenzen, ze zullen er niet gauw uitvallen. TIP: Mocht je er toch bang voor zijn, bestel dan een doosje dag lenzen, die doen het net zo goed en als je er een verlies, kost je dat hooguit 1 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor. Ik doe het ook altijd bij karate. En ik heb ook zachte lenzen. Bij zachte lenzen is de kans kleiner dat je ze verliest. Bij harde lenzen natuurlijk groter. Maar je kan ook eventueel (als je maandlenzen hebt) de lenzen van de vorige maand gebruiken voor het sporten en/of zwemmen. Want de lenzen van de vorige maand zijn meestal gewoon nog bruikbaar, alleen is de kans groot dat ze meer traanvocht opnemen en dat ze niet meer zo comfortabel zitten. Bij zachte lenzen is het zoiezo al dat ze traanvocht opnemen (dus de lenzen werken eigenlijk als een soort spons). Bij harde lenzen heb je dat probleem niet, maar daar heb je weer meer de kans dat je ze verliest.

Toegevoegd na 5 uur:
En bij mij blijft hij meestal wel zitten ja. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik hem met sporten ben verloren omdat iemand tegen m'n ogen had geschopt/geslagen. Maar bij iedereen is het natuurlijk anders. Ik zeg alleen dat je met zachte lenzen minder kans hebt dat je hem verliest. Ik zou toch als ik jou was je oude setje dan gebruiken (eventueel) maar je nieuwe kan ook. Ik doe het gewoon met mijn huidige.

Toegevoegd na 5 uur:
En van dat niks zien weet ik niet. Ik denk dat je het wel merkt en dat je, je lenzen even weer in en uit dan moet doen. Je moet dan natuurlijk wel je lenzenvloeistof + etc. meenemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijft mijn lens ook zitten als ik bijvoorbeeld tegen mijn oog word geslagen of getrapt?