Mag een minderjarige airsoft spelen zonder het wapen in bezit te hebben?

Mogen minderjarige een airsoft wapen gebruiken tijdens het doen van het spel? Waarbij ze het wapen tevens niet in bezit hebben.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.8K

Antwoorden (2)

Volgens mij mag dat wel gewoon met toezicht van volwassenen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Airsoft guns, bb guns en andere overige 'wapens' die op echte wapens lijken zijn helemaal verboden in Nederland.

Ik citeer uit wet wapens en munitie:
Paragraaf 9a Vrijstelling voor Airsoftapparaten

Artikel 17a

1. Van het verbod in artikel 13, eerste lid, van de wet wordt vrijstelling verleend voor het overdragen, voorhanden hebben en vervoeren van airsoftapparaten voor de beoefening van de airsoftsport in verenigingsverband aan personen die ten minste de leeftijd van achttien jaar hebben bereikt en door middel van een bewijs van lidmaatschap kunnen aantonen lid te zijn van een door de Minister erkende airsoftvereniging.

Conclusie: Nee er mag niet gespeeld worden met een airsoft gun (helaas)