Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je de maximale toegelaten gewicht op een trampoline overschrijden?

Ik heb deze week een trampoline van 3,05m aangeschaft voor mijn kinderen. Blijkt het dat de maximale toegelaten gewicht 100 kg is. Mag je deze overschrijden ,indien wel, hoeveel kg mag je het overschrijden?
Met vriendelijke groeten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
5.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat mag hoor. Strakkies geen vragen stellen over gebroken nekjes hè.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als je dat gaat overschrijden is de fabrikant/winkelier niet meer aansprakelijk te stellen bij ongelukken of kapotte onderdelen.

Met andere woorden: nee niet doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, deze grens is bewust enorm laag gemaakt. Een gewicht van het viervoudige zou zelfs geen problemen hoeven opleveren. Het enige probleem is dat op dat moment de fabrikant niet meer aansprakelijk is voor ongelukken of beschadigingen. Mijn advies: gebruik gewoon je boeren verstand dan kan er heel weinig misgaan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het maximaal toelaatbare gewicht is vergelijkbaar met het maximaal toelaatbare gewicht van een bagagedrager. Een bagagedrager max officieel ook 40 kg dragen, maar ik heb er nog nooit een kapot zien gaan, zelfs niet bij 100 kg.

Het gewicht met 50% overschrijden zal waarschijnlijk geen probleem geven. Bij meer dan 100% overschrijden is er een reele kans dat het frame breekt. (Al zie ik de prijs van de trampoline zou ik niet verwachten dat het frame heel degelijk is, ik zou het toelaatbare gewicht maximaal 50% overschrijden)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding