Hoe val je af met touwtje springen?

Ik weet dat je af kan vallen met touwtje springen, maar hoe vaak moet je dat dan doen zodat je er ook echt van afvalt? Zelf dacht ik dit misschien om om de dag te doen, omdat ik 3 keer in de week hockey. Zou dat kunnen of moet het echt perse iedere dag als je er echt van wil gaan afvallen? En hoevaak of hoeveel minuten per dag?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kan inderdaad afvallen net touwtje springen. Zo verbrand je met touwtje springen erg veel calorieën. Je verbrandt namelijk ongeveer 0,14 calorieën per kilo, per minuut. Als jij dus 85 kilo weegt en tien minuten gaat touwtje springen, dan verbrand je al 112 calorieën. Vergeleken met andere sporten is dit erg veel. Ook verbeter je je uithoudingsvermogen met touwtje springen en werk je aan je spieren in je kuiten, armen en benen. Wanneer je regelmatig gaat touwtje springen, zal ook je metabolisme verhogen, waardoor je in rust nog steeds calorieën verbrandt. Als je net begint is het niet verstandig om meteen heel erg lang te gaan springen. Dit kan tevens zorgen voor blessures en dat wil je natuurlijk niet. Probeer in het begin dus niet te lang te springen. Begin met ongeveer tien minuten per dag en houd dit een bepaalde periode vol. Daarna kun je het langzaam opbouwen naar een kwartier en zelfs een half uur. Langer dan een half uur touwtje springen wordt niet aangeraden. Zeker wanneer je ernstig overgewicht hebt, kun je beter korter achter elkaar springen. Dit voorkomt blessures. Toegevoegd na 4 minuten: Als je echt af wilt vallen, zul je het touwtje springen moeten combineren met gezond eten. Voorkom ongezonde vetten en suikers en probeer je te richten op de maaltijden en tussendoortjes die wel goed voor je zijn. Het kan ook geen kwaad om andere sporten te doen. Denk aan zwemmen, hoepelen of hardlopen.

Bronnen:
http://sport.infonu.nl/overige-sport/86307...

Je valt niet per se af met touwtjespringen. Het kan wel helpen, je beweegt meer, je hartslag gaat omhoog, je conditie verbetert en je lichaam verbruikt meer energie. Als je daarnaast hetzelfde blijft eten, zul je iets afvallen. Toegevoegd na 2 minuten: Of je afvalt, ligt vooral aan je voeding. Zorg dus dat je regelmatig eet (5-6 kleinere maaltijden op een dag bevalt voor veel mensen het beste, dus ontbijt, snack, lunch, snack, avondeten, en eventueel kleine snack). Zorg voor genoeg groente en eiwitten in je dagelijkse eten. Liefst zo min mogelijk suiker en transvet. Genoeg drinken, liefst water en thee zonder suiker. Als je dit probeert toe te passen, en je combineert het met meer bewegen, zoals regelmatig touwtje springen, of iets anders dat je leuk vind, dan ben je goed op weg! Toegevoegd na 3 minuten: Ik zou het niet elke dag doen, probeer het af te wisselen. Ene dag touwtje springen, dan eens fietsen of wandelen/hardlopen, zwemmen etc. Zolang je maar elke dag 20-30 minuten bezig bent. En vergeet ook krachttraining niet, erg belangrijk als je wilt afvallen op een gezonde manier.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100