Wanneer groeien je spieren het meest ?

Op het moment dat je traint, neem als voorbeeld opdrukken: wanneer ondervinden je spieren de meeste ontwikkeling ?
wanneer je armspieren begin te tintelen, branden of wanneer je armen zeg maar beginnen te trillen ?
en moet je dan wanneer je armen beginnen te trillen, net nog even 3 extra doen en zo steeds weer eentje meer opbouwen, of is dat een teken dat je af moet kappen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.3K

Antwoorden (2)

Je spieren groeien het meest in rust, dus na je training. Daarom is rustdagen nemen en goed eten na het sporten ook zo belangrijk.

Voor het beste resultaat kun je denk ik proberen om net zo lang de oefening te doen totdat je echt niet meer kan (let wel op je houding! Zodra je de oefening nog maar half kunt doen stoppen).
Daarna minstens een dag rust nemen voordat je weer die spiergroep traint.

Toegevoegd na 34 seconden:
Dus tintelen en branden mag, zodra je gaat trillen zit je in de buurt van het punt dat je moet stoppen.
Ritsuka
11 jaar geleden
spieren laten groeien heeft te maken met rust,voeding,training, het gebruik van goeie voedingsupplementen.elke van bovengenoemde facturen moet apart uitgelegd worden want als je een van de boven genoemde facturen minder aandacht aan geeft zou je zien dat het langer gaat duren zodat spier gaat groeien.