Kan je spierpijn nog voorkomen nadat je te zwaar hebt gesport, maar er nog geen last van hebt?

Soms weet je dat je spierpijn gaat krijgen, is er tussen het moment van sporten en tussen het moment dat de spierpijn optreedt, nog iets aan te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

De meest belangrijke staat er nog niet tussen.
Na het hardlopen moet je uitlopen
Na het paardrijden moet je uitrijden
Dus ook met (andere) sporten moet je je spieren de kans geven tot rust te komen, en niet direct neerploffen en stijf worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Veel eiwitten eten, koude douche nemen na het sporten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe verzin je het. Koude douche is heel slecht na het sporten. Wel in combinatie met een sauna nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je warm begint te douchen en dan langzaam steeds kouder draaien koelen je spieren af.
Goed warm een douchestraal of goed heet bad nemen. Bij mij helpt dat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zorgen dat je de getrainde spieren oprekt. Dus veel rekken en strekken van de getrainde spieren. Dat helpt zeker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kijk ook even op deze site, staan veel goede tips in.
http://krachttraining.net/index.php/spierpijn-voorgoed-verleden-tijd.html
Sportgel.
Kan de verzuring tegen gaan.
Ik heb goede ervaringen met:

ROWO sportgel
Arlberger Murmelin

De laatste bestel ik bij de apotheek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede rek en strekoefeningen doe, cooling-down doen en een sauna doet ook wonderen. Bij de meeste goede sportscholen hebben ze die tegenwoordig wel..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het meeste is hierboven al wel genoemd, maar na je cooling down als aanvulling een sportmassage krijgen. Dit zorgt ervoor dat je melkzuur en andere afvalstoffen helpt afvoeren. Daarmee wordt het herstel bevorderd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan. Ten eerste wil ik zeggen dat extreme spierpijn voornamelijk echt alleen voorkomt als jij je lichaam blootstelt aan een activiteit waar je lichaam helemaal niet voor op is aangepast. Hier bestaat overigens een term voor, alleen kan ik er zo niet op komen. Het is dus noodzaak om de activiteit op te bouwen.

Omgaan met spierpijn; cooling down (fiets een stuk), massage (kan je bij jezelf doen), heette douche, ontspanning, stretch-oefeningen, en zo heb je nog enkele gadgets en supplementen die BEWEREN dat ze je kunnen helpen bij het verhelpen van spierpijn. Mijn ervaring is dat het simpele en dat wat haast gratis is, al voldoende werkt.