Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je spierpijn nog voorkomen nadat je te zwaar hebt gesport, maar er nog geen last van hebt?

Soms weet je dat je spierpijn gaat krijgen, is er tussen het moment van sporten en tussen het moment dat de spierpijn optreedt, nog iets aan te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
995

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De meest belangrijke staat er nog niet tussen.
Na het hardlopen moet je uitlopen
Na het paardrijden moet je uitrijden
Dus ook met (andere) sporten moet je je spieren de kans geven tot rust te komen, en niet direct neerploffen en stijf worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Veel eiwitten eten, koude douche nemen na het sporten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe verzin je het. Koude douche is heel slecht na het sporten. Wel in combinatie met een sauna nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je warm begint te douchen en dan langzaam steeds kouder draaien koelen je spieren af.
Goed warm een douchestraal of goed heet bad nemen. Bij mij helpt dat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zorgen dat je de getrainde spieren oprekt. Dus veel rekken en strekken van de getrainde spieren. Dat helpt zeker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kijk ook even op deze site, staan veel goede tips in.
http://krachttraining.net/index.php/spierpijn-voorgoed-verleden-tijd.html
Sportgel.
Kan de verzuring tegen gaan.
Ik heb goede ervaringen met:

ROWO sportgel
Arlberger Murmelin

De laatste bestel ik bij de apotheek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede rek en strekoefeningen doe, cooling-down doen en een sauna doet ook wonderen. Bij de meeste goede sportscholen hebben ze die tegenwoordig wel..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het meeste is hierboven al wel genoemd, maar na je cooling down als aanvulling een sportmassage krijgen. Dit zorgt ervoor dat je melkzuur en andere afvalstoffen helpt afvoeren. Daarmee wordt het herstel bevorderd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan. Ten eerste wil ik zeggen dat extreme spierpijn voornamelijk echt alleen voorkomt als jij je lichaam blootstelt aan een activiteit waar je lichaam helemaal niet voor op is aangepast. Hier bestaat overigens een term voor, alleen kan ik er zo niet op komen. Het is dus noodzaak om de activiteit op te bouwen.

Omgaan met spierpijn; cooling down (fiets een stuk), massage (kan je bij jezelf doen), heette douche, ontspanning, stretch-oefeningen, en zo heb je nog enkele gadgets en supplementen die BEWEREN dat ze je kunnen helpen bij het verhelpen van spierpijn. Mijn ervaring is dat het simpele en dat wat haast gratis is, al voldoende werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding