dit verschilt van persoon tot persoon.

Je kunt op twee manieren bepalen wat de voor jou ideale lengte van een hockeystick is. De eerste manier is door rechtop te gaan staan en de bovenkant van de stick onder je oksel te plaatsen. Houd de stick vast langs de zijkant van je lichaam en been. Het uiteinde van de krul mag tot vlak onder je knie uitkomen. Een tweede manier is door de stick voor je op de grond te zetten. De stick mag nu maximaal tot je navel komen. Bij twijfel kun je het beste voor de kleinste stick kiezen. Hier kun je doorgaans het meest behendig mee spelen. Het is altijd verstandig om bij jouw SPORT 2000 vestiging of trainer om advies te vragen. Hockeysticks voor senioren zijn verkrijgbaar in de maten 36 ½, 37 ½ en 38 ½ inch. Juniorsticks zijn er in acht lengtematen, te weten 28 tot en met 35 inch.

Toegevoegd na 1 minuut:
===
http://www.kidspower.nl/sporten/hockey/hockeyschool/lengte
Veel hockeywinkels die een stick verkopen aan een jeugdlid hanteren de regel dat een stick de juiste lengte heeft wanneer de stick vanaf de grond tot aan de navel reikt.

Dit is echter geheel fout!

De houding die een kind aanneemt als de stick tot de navel komt, is niet de juiste houding om te hockeyen. Door een te lange stick staat een kind te recht op (rechte rug en knieën en met de armen recht naar beneden). Hierdoor ligt de bal heel dicht bij de voeten en moet er veel met het hoofd worden bewogen om te kijken waar je heen moet tijdens het rennen met de bal.

De juiste lengte van een hockeystick:
De stick moet met de bovenkant in de oksel geplaatst worden. Wanneer de krul dan op gelijke hoogte is met de knieeën is het de juiste lengte. Door de goede lengte van de stick wordt een kind in de juiste hockeyhouding gebracht en zal het hockeyspel een stuk makkelijker worden.

Bij de juiste lengte van de hockeystick zal je zien dat een kind over de bal heen naar de rest van het veld kan kijken en dus alleen met zijn ogen hoeft te draaien om meer zicht op de bal te krijgen.