kan ik een civiele zaak aanspannen tegen een persoon die mij uit de wedstrijd heeft geschopt met als gevolg dubbele enkelbreuk en kuitbeenbreuk?

3 weken geleden ben ik in een wedstrijd in de 3e minuut van de wedstrijd grof onderuit gehaald door een speler van de tegenpartij met als gevolg dat ik een dubbele enkelbreuk en een kuitbeenbreuk heb opgelopen.
Volgens de politie kan hier geen aangifte van gedaan worden daar het een officiele wedstrijd betrof en dit via de bond gespeeld moest worden.
De emotionele schade alsmede het lange tijd uit de roulatie zijn op mijn werk heeft nogal wat impact op mij.
Van mijn baas kreeg ik te horen om hier een civiele zaak van te maken .
in afwachting van uw antwoord,

MVG,

R. Peelen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (4)

Ik betreur echt je situatie. Je kan aan de bond vragen of de speler in kwestie te schorsen zo niet kan je een advocaat onder de arm nemen om de bond aan te klagen. Maar je kan de speler niet vervolgen dit valt niet onder slagen en verwondingen. Let wel op dit kan een zeer lang proces worden indien het er komt. Probeer eens druk te zetten door de media te bespelen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zeker kan dat ik kan me een zaak herinneren van een voetballer die Niels de Kok heet en door een speler van Sparta ook zodanig werd getorpedeerd (zeer ernstige beenbreuken) dat het het hem zelfs zijn voetbalcarriere heeft gekost.
Die heeft een civiele procedure gevoerd tegen degene die hem heeft onderuitgeschopt en volgens mij ook gewonnen.

Win maar eens inlichtingen in bij een advocaat.
Succes ermee.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het was Niels Kokmeijer
Onderstaand heb ik een tekst uit Wikipedia gekopieerd.

Niels Kokmeijer (Uitgeest, 30 december 1977) is een Nederlands voormalig voetballer. Hij is werkzaam als manager bij de Nederlandse Beach Soccer Bond.

In het seizoen 2004/05 kwam hij uit voor Go Ahead Eagles.

[bewerken] Dubbele beenbreukTijdens de uitwedstrijd tegen Sparta, op 17 december 2004, werd hij door Rachid Bouaouzan hard onderuit gehaald.[1] Kokmeijer liep een dubbele beenbreuk op in het rechterbeen. Hij werd vijf keer geopereerd, maar bleek dermate ernstig gewond dat hij moest stoppen met voetballen. Het is zelfs onzeker of hij ooit weer normaal zal kunnen lopen. Bouaouzan bood Kokmeijer zijn excuses aan voor wat in zijn ogen niet meer dan een harde sliding was geweest. Kokmeijer deed aangifte tegen Bouaouzan ter zake van zware mishandeling, en vertelde over hetgeen hem is overkomen in het IKON televisieprogramma Spraakmakende Zaken van Paul Rosenmöller.

Bouaouzan werd door Sparta voor de rest van de competitie geschorst. De club verzwaarde daarmee de schorsing van tien wedstrijden die de KNVB Bouaouzan oplegde.
Daarnaast klaagde het OM Bouaouzan aan voor zware mishandeling - een unicum in de Nederlandse voetbalgeschiedenis. De strafzaak diende op 27 juli 2005. Bouaouzan werd door de rechtbank veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van zes maanden en een taakstraf van 200 uur. Op 29 mei 2006 werd Bouaouzan in hoger beroep door het gerechtshof veroordeeld tot zes maanden voorwaardelijke celstraf zonder taakstraf. Deze uitspraak werd op 22 april 2008 door de Hoge Raad bevestigd.

In maart 2007 stelde de arbitragecommissie van de KNVB Kokmeijer in het gelijk en in een voorlopige voorziening moeten Sparta en Bouaouzan 100.000 euro schadevergoeding betalen aan Kokmeijer. Dit is de opmaat voor een gerechtelijke bodemprocedure waarin een veel hoger bedrag wordt geëist.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijna goed, Niels Kokmeijer is de naam van de beste man.
En voordat hij Bouazan voor het gerecht kon dagen was het Openbaar Ministerie hem al voor.
Ceeve
12 jaar geleden
Ik heb het al bewerkt
ja, dat is mogelijk.

De vriend van een vriendin van me heeft een civiele zaak gewonnen tegen een voetbaltegenstander die hem bewust een elleboog gaf, waardoor zijn neus gebroken is.

Je kunt het beste contact opnemen met een advocaat (best gespecialiseerd in letselzaken) of eventueel met rechtsbijstand.

Online ook nog enige linkjes gevonden die je misschien verder kunnen helpen, maar ook hiermee verwijs ik naar een partij die meer thuis is in juridische zaken dan ondergetekende.

http://www.makemyday.org/letselschade/letsels/letsel-bij-sporten/

http://www.makemyday.org/letselschade/advocaat/uitspraken/blessure-na-ernstige-overtreding-sporten.doc/

http://www.vandenberg-advocaten.nl/letselschaderecht.php

Toegevoegd na 3 minuten:
http://sportgeschiedenis.blog2blog.nl/263/Voetballer+voor+de+rechtbank.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je kan zelfs een strafrechtelijke zaak aanspannen, en je burgerlijke partij stellen.
Je tegenspeler heeft zich schuldig gemaakt aan slagen en verwondingen. Hij kan door de rechter veroordeeld worden, en een schadevergoeding moeten betalen.
Ik zou niet nalaten dit te doen. Zo hoort football niet.
Ga naar een advocaat.