Pijnlijk gevoel luchtwegen, benauwdheid en bloedsmaak in mijn mond na het rennen. Weet iemand wat het kan zijn?

Toegevoegd na 1 minuut:
Na deze symptomen heb ik kriebelachtige hoestbuien, vooral waneer ik diep in adem.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik rook niet en sport met regelmaat, 3x per week voetbal en 2x per week rennen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
4.3K

Antwoorden (4)

Nu de HAP bellen. Kan longembolie zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt als wat schaatsers het 1500-meter-kuchje noemen.
En dat kan dus ook bij andere sporten optreden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het klinkt als inspanningsasthma. Ik heb het zelf al sinds mijn 6e helaas. Is een milde vorm van asthma die door inspanning, dus wanneer de longen beter moeten presteren, dus heviger wordt. Zou even een afspraak maken bij de HA want als je je longen overbelast kun je ze juist beschadigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je het sinds kort? De hazelaars staan al weer in bloei, misschien reageer je op het stuifmeel. Als je ademhaling piepend wordt en je het benauwd hebt, doe het dan wat rustiger aan en ga naar de huisarts.
Er is trouwens geen enkele noodzaak voor de moderne mens om lang hard te kunnen rennen. Als je bij het voetballen helemaal geen last hebt van je longen, moet je je ook maar eens afvragen of hardlopen wel een goede sport is voor jou. Dit zeg ik, omdat ik een hele gezonde dochter heb die een klein pietsie inspanningsastma heeft, maar verder fanatiek sport. Ze krijgt pas last als ze lange afstanden moet rennen. Zou ze daarom aan de medicijnen moeten? Volgens mij niet. We hoeven niet allemaal topsporters te zijn.