Waarom zijn professionele basketballspelers over het algemeen zo lang?

Ik kan me voorstellen dat het iets met de hoogte van de basket te maken heeft, maar dan zouden ze natuurlijk ook de basket lager kunnen hangen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
4.7K

Het beste antwoord

Dat zou kunnen, maar de regels voor het basketbal schrijven DIE hoogte voor de basket voor.
Met als logisch gevolg dat jongens die niet hoeven te gooien en te mikken maar de bal er zo in leggen en in vier stappen aan de andere kant van het veld zijn, erg populair zijn omdat ze vrij eenvoudig kunnen scoren.

Aangezien inmiddels de beetje basketballers zo buitenproportioneel lang zijn (omdat geen enkel team voro een ander wil onderdoen), is natuurlijk wel het hele aanzien van de sport een beetje veranderd, meer een soort knikkeren, maar blijkbaar vind het publiek dat niet erg, en blijft het financieel aantrekkelijk.

Een sport waarin een bepaalde lichaamsbow in het voordeel is, zal veel mensen met die lichaamsbouw aantrekken. Daarom zijn basketballers zo lang, jockeys zo klein en powerlifters zo gespierd. Ze beinvloeden elkaar over en weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je langer bent heb je een beetje voordeel omdat de afstand tussen jouw en het net korter is.

Het is een vorm van evolutie. Niet natuurlijke selectie maar mensenlijke selectie. Een basketbalteam heeft voordeel bij lengte, er worden alleen nog lange spelers gekozen. De gemiddelde basketballer is steeds langer. Het andere team doet dit ook dus je moet blijven zoeken naar nog langere spelers.

Ik vraag me af of een hele kleine speler nu geen voordeel is omdat alle lange spelers daar bijna de bal niet van kunnen afpakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn zo lang om onder de beperkingen van de sport uit te komen... Dis basket is gewoon zo hoog gedefinieerd, dan zou iedereen moeten springen was de oorspronkelijke gedachte... Door nu hele lange mensen te nemen komen ze onder die voorwaarden die de sport schept uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heet 'natuurlijke selectie'. Een paar miljoen jaar geleden waren basketballspelers veel kleiner dan nu. Omdat die het niet konden redden en steeds het onderspit delfden, zijn de lange spelers dominant geworden en is de kleinere soort uitgestorven. Zoiets is normaal in evolutionair opzicht.
AWM
14 jaar geleden
door het alsmaar moeten springen worden ze op den duur langer zeker als dat van jongsafaan begint