Is het verstandig om Glucosamine te slikken wanneer je ouder bent en aan body buidlding doet?

Mijn man is 43 en doet al sinds zijn 18e aan bodybuilding. Hij heeft nu zijn schema iets gewijzigd en is momenteel heel zwaar aan het trainen. Zwaar in de zin van zware gewichten. Echter, hij krijgt soms wat last van zijn pezen. Dit ondanks een goede warming up en goed strekken. Nu vertelde iemand hem dat het op die leeftijd lastig is om zo zwaar te trainen en rekening moet houden met het feit dat je beter Glucosamine kunt gaan slikken. Anders kan je maar beter niet zo zwaar trainen. Is dat waar? Graag advies

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Minder gewicht pakken, probleem opgelost...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of laat hem gewoon zijn moeder bellen.............
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft hij net gedaan, ze zei hetzelfde (zucht).
Wel een fantastische reactie, als ik een + had kunnen geven...........

Het beste antwoord

Het is af te raden glucosamine te gebruiken. Dit is namelijk een fabelprodukt. Er wordt daarmee lekker geld verdient aan iets wat niet werkt.

Vitamine D en kalk lijkt met dan eerlijk gezegd zinvoller. Die helpen mee met de opbouw van botten en gewrichten. Maar als je gezond en gevarieerd eet zou je dat in principe ruim voldoende daarvan moeten binnen krijgen. Misschien dat wat extra vitamine D in sombere dagen nog zinvol is. Want dan maakt je lichaam dat zelf niet of nauwelijks aan. Niet overdrijven, te veel vitamine D is niet zinvol en ongezond.

(Ik ben bevoegd voedingsdocent, maar heb geen ervaring met zware trainingen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat bedoel ik.... En naarmate je ouder wordt produceert je lichaam minder slijm voor je botten daardoor meer pijn/breekbare botten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus van mij: +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Top antwoord +. Daar heeft hij zeker wat aan! Dank.

Andere antwoorden (1)

Luister naar je lichaam pijn is een waarschuwing.
Het lijkt mij dat de training te zwaar is en het lichaam dat aangeeft. Dit kan je misschien oplossen door ' dingen' te gaan slikken. Dat is een prima oplossing als je bij je dagelijkse bezigheden ergens last van hebt. Maar in dit geval zou ik de training aanpassen aan wat het lichaam (nog) kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voorhet antwoord, maar voor dit antwoord had hij natuurlijk net zo goed zijn moeder kunnen bellen. Dit is nu precies niet wat hij wilt horen en een inkopper.
Hij wil gewoon net zo lekker hard kunnen trainen als vroeger en vraagt zich alleen af of glucosamine daarbij zou kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom vraag je het dan... Tuurlijk kun je glucosamine slikken je gaat er niet dood van...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, beste Stephanie.....je vraagt of het verstandig is. En Nelly zeg: nee het is niet verstandig. Je kunt beter gewoon naar je lichaam luisteren.
Dat lijkt mij duidelijk. Dus van mij een plus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dat is toch niet het antwoord waar hij op zit te wachten. Hij wil aan de top blijven en vraagt zich af of dit mogelijk is middels glucosamine en of het waar is wat hem wordt geadviseerd.
Een antwoord in de trent van: Minder zwaar trainen is op zijn niveau geen optie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan er toch niets aan doen dat een goed antwoord niet het antwoord is waar hij op zit te wachten.
Dan had je moeten vragen , hoe krijg ik mijn man zover dat hij zijn lichaam niet verruïneerd met belachelijke trainingen, dan krijg je misschien antwoorden waarop je zit te wachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet ik hier nu nog echt serieus op ingaan? Nooit van topsport gehoord? Is elke topsporter bezig met belachelijke trainingen? Sorry, maar nu neem ik je niet meer serieus.