Ik heb pas een Parker pen gekocht. Zit er echt goud op?

Om precies te zijn: De Parker IM Black GT Rollerball. Er staat op de site dat "de afwerking" bestaat uit 23 karaats goud. Is dat mogelijk? (Ik heb de pen voor 23.99 gekocht).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
3.1K

Antwoorden (2)

Ja, de afwerking bestaat dan inderdaad uit een heel dun laagje goud. De echt gouden Parker pennen komen in de buurt van de €10.000.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat kan. Dat is dan meestal bladgoud of het is verguld door galvanisatie (een elektrisch proces waarbij een enorm dunne laag over gebracht wordt op het werkstuk). Je hebt zelfs eetbaar bladgoud, is ook niet zo heel duur.

Een massief gouden pen is natuurlijk wel een stuk duurder, aangezien goud zo'n 40/45 euro per gram kost. Daarnaast lijkt zo'n massieve pen me ook veel te zwaar om lekker te werken.