Ben je verplicht je inschrijvingsbewijs te laten zien van de gemeente bij opzegging van de sportschool i.v.m. verhuizing?

Ik zeg mijn abonnement op bij de sportschool i.v.m. verhuizing, dit door vervroegde beëindiging van school. Ze zeggen dat ik een bewijs moet laten zien dat ik ingeschreven ben in de nieuwe gemeente. Is dit werkelijk verplicht of kan het ook anders?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
5.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL... je bent stiekem niet verhuist?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja -.-"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Anders zegt iedereen dat ze zijn verhuist naar een andere gemeente
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat begrijp ik wel, maar ze maken het je verdomd moeilijk om op te zeggen en nu die nieuwe wet vorig jaar is in gegaan, zijn ze nog steeds lekker bezig met mensen naaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die nieuwe wet voorziet erin dat je niet aan een langlopend contract vastzit. Je kunt na je eerste jaar per maand opzeggen, maar als jij je eerste jaar nog niet volgemaakt hebt, ja, dan wordt het lastig.

Antwoorden (5)

Daar heb ik nog nooit wat van gehoord en lijkt me dus gewoon onzin. Jij mag je abonnement opzeggen wanneer je wilt (natuurlijk wel rekening houdende met opzeg termijn). Je hoeft je voor hen niet te verantwoorden waarom je gaat opzeggen. Daar hebben ze namelijk helemaal niets mee te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien als je vervroegd wilt opzeggen dat je met bewijs niet hoeft door te betalen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is wellicht mogelijk, maar de meeste sportscholen hebben gewoon een bepaalde opzegtermijn. Ik denk dat de meeste daar ook gewoon aan vasthouden, want anders lopen ze geld mis.
Nee, dat is nergens voor nodig. Ook al woon je in Amsterdam en ga je sporten in Limburg. Daar heeft een sportschool niets over te zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij een abo neemt bij de sportschool start je doorgaans met een jaarabonnement. Binnen dit jaar kun je er niet vanaf, tenzij je een heel goede reden hebt. Zo'n reden zou een verhuizing kunnen zijn. Ik kan me voorstellen dat de school voor deze coulance een bewijsje wil zien. Ná het eerste jaar, mag het abonnement niet meer stilzwijgend worden verleng en kun jij er met inachtneming van de opzegteermijn zo weer vanaf. Je hoeft dan ook nergens een bewijs van te laten zien
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik heb dit ook gehad. Omdat je een jaarabonnement hebt kun je er normaal niet eerder van af. Het kan wel maar dan moet je het resterende bedrag alsnog betalen. Mijn sportschool hanteerde ook een aantal uitzonderingen waaronder verhuizing verder dan 15 km. Ik heb ook een kopietje als bewijs moet overhandigen. Of dit echt verplicht is geen idee maar waarschijnlijk wel voor hun administratie en accountant. Anders kan iedereen die er eerder vanaf wil roepen dat ze verhuisd zijn. Net zo goed dat je van je reiskosten per OV bv. ook een bewijsje moet overhandigen aan een werkgever.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het goed is heb je een contract, hierin staan de spelregels. Jij wilt graag dat de sportschool zich hieraan houdt, dan hoor jij je daar ook aan te houden.

Als je echt gaat verhuizen en de sportschool dit ziet als een geldige reden het contract te beëindigen waardoor jij niet meer hoeft te betalen lijkt mij het overhandigen van dit verhuisbewijs van de gemeente geen probleem.

Voor hun administratie is dit nu eenmaal vereist, dit gaat ook maar via boekhouders die op hun beurt bij de belasting weer verplichtingen hebben dit op orde te hebben.