Barrett 50. caliber toegestaan in Nederland?

Hallo allemaal,
Ik vraag me af (omdat ik er misschien 1 wou kopen om mee te schieten op de schietbaan :p ) is een Barrett m99 toegestaan in Nederland?
En zo niet waar kan ik een lijst vinden van "Sniper rifles" die wel toegestaan zijn?

(Zie hier de Barrett m99 http://en.wikipedia.org/wiki/Barrett_M99 )

Gr Marco

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uuhm ik denk niet dat een 50. cal überhaupt in Nederland is toegestaan, zefs niet met vergunning.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als je er gewoon op de schietbaan mee wilt schieten zou ik als ik jouw was een lichter wapen nemen. En dit wapen is ook niet goedkoop. Reken zeker een 6500 euro.

Antwoorden (1)

Je zult eerst lid moeten worden van een schietvereniging, om in aanmerking te kunnen komen voor een wapenvergunning. De schietverenigingen in Nederland weten je dan precies te vertellen welke wapens wél zijn toegestaan, maar het door jou bedoelde in elk geval niet.
jc54